Az Országos Választási Bizottság a választási eljárásról szóló 1997. évi C. törvény (a továbbiakban: Ve.) 34. §-a (2) bekezdésének a) pontjában írt hatáskörében eljárva a közös jelölés tárgyában az alábbi állásfoglalást hozta:
Az országgyűlési képviselők választásáról szóló 1989. évi XXXIV. törvény (a továbbiakban: Vjt.) 5. §-ának (1) bekezdése szerint két vagy több párt közösen is ajánlhat és jelölhet országgyűlési egyéni választókerületi jelöltet. Ugyanazon § (5) bekezdése kimondja, hogy a pártok közös egyéni választókerületi jelölés alapján - ugyanazon pártok részvételével - közös területi listát, közös területi listák alapján - ugyanazon pártok részvételével - közös országos listát állíthatnak. A Ve. 49. §-ának (1) bekezdése szerint közös jelöltet állítani csak olyan ajánlószelvények alapján lehet, amelyeken az adott közös jelöltet állító valamennyi jelölő szervezet neve fel van tüntetve. A (2) bekezdés szerint, ha több jelölő szervezet közösen állít jelöltet, a továbbiakban - a választás szempontjából - egy jelölő szervezetnek számítanak.
A Vjt. 5. §-ának (1), illetőleg (5) bekezdése alapján állított közös jelöltek és közös területi, valamint országos lista bejelentése során a közösen jelöltet, illetőleg listát állító jelölő szervezetek szabadon állapíthatják meg, hogy az egyes jelölő szervezetek milyen sorrendben szerepeljenek a választási bizottságok nyilvántartásában. Ha a párt listájáról a jelölt kiesik, helyébe a soron következő jelölt lép [Vjt. 5. § (8) bekezdés]. A szavazólapra a nyilvántartásban szereplő sorrendben kerülnek a jelöltek. Az ajánlószelvényeken, valamint a különböző egyéni, valamint területi választókerületekben a közösen jelöltet, illetőleg listát állító szervezeteket eltérő sorrendben is fel lehet tüntetni, amely eltérés a közös területi, majd közös országos lista állításának lehetőségét nem befolyásolja. A közös jelölt, illetőleg lista bejelentését követően a jelölő szervezetek az általuk megadott sorrendet nem változtathatják meg.