A jelöltajánlás február 19-én kezdődik, és március 5-én 16.00 óráig tart. A jelöltek az országgyűlési egyéni választókerületi választási irodáktól igényelt ajánlóíveken gyűjthetik az állampolgári aláírásokat. A sikeres jelöltállításhoz minden választókerületben 500 érvényes ajánlás szükséges.
A választópolgár az ajánlóív kitöltésével és saját kezű aláírásával ajánlhat jelöltet a lakcíme szerinti választókerületben. Az ajánlóívet a lakcímkártyán szereplő adatok alapján kell kitölteni. Az ajánlóívre más személy is beírhatja az ajánló választópolgár adatait, azonban az ajánlóív csak akkor lesz érvényes, ha az ajánló választópolgár azt saját kezűleg írja alá. Az ajánlóívek másolása szigorúan tilos!
Egy választópolgár több jelöltet is ajánlhat, azonban egy jelölt csak egy ajánlással támogatható. Az ajánlás nem vonható vissza.
Ajánlást a jelölő szervezet képviselője vagy a jelöltként indulni szándékozó választópolgár, illetve annak képviselője – a polgárok zaklatása nélkül – bárhol gyűjthet. NEM gyűjthető azonban aláírás a következő helyeken:
- munkahelyen,
- államigazgatási szerveknél,
- a Magyar Honvédségnél,
- tömegközlekedési eszközökön,
- iskolákban, óvodákban,
- kórházakban, rendelőkben.
A sikeres jelöltállításhoz 500 érvényes ajánlás szükséges, ezért a jelölt által leadott aláírásokat is addig ellenőrzik, amíg 500 érvényes aláírást találnak. Az ezeken felül – esetleg többezer – ajánlás ellenőrzésére már nem kerül sor.
A jelöltállítási időszak alatt a választópolgárok érdeklődhetnek a lakcímük szerint illetékes országgyűlési egyéni választókerületi választási irodánál (jegyzőnél), hogy a leellenőrzött ajánlások között szerepelt-e olyan, amely az ő adataikat tartalmazza.
Tájékoztató film a jelöltajánlásról.