A Budapest 11. számú országgyűlési egyéni választókerületi időközi választás legfontosabb határidői

2025. március 23-án, vasárnap tartják az időközi képviselő-választást Budapest 11. számú országgyűlési egyéni választókerületében. A választással kapcsolatos legfontosabb információk megtalálhatók a www.valasztas.hu oldalon.

Budapest, 2025. február 19. – Újdonság, hogy a választási eljárásról szóló 2013. évi XXXVI. törvény február 1-én hatályba lépett rendelkezései alapján a szavazás során a választópolgár részére boríték átadása nem kötelező. A választópolgár tehát a továbbiakban is kérhet borítékot a szavazólaphoz, azonban azt a szavazatszámláló bizottság a választópolgár kérésére adja át.

Fontos, hogy a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) mobiltelefonos alkalmazása nem alkalmas a személyazonosság igazolására a szavazás során.

A szavazást megelőzően a választópolgárnak érvényes igazolvánnyal (személyi igazolvány, útlevél, vezetői engedély) és lakcímkártyával kell igazolnia magát. A lakcímkártya használata csak később, a 2026. január 1-ét követő választásokon kerül elhagyásra.

Továbbra is elérhetőek a választópolgárok számára a 2025. március 23-án megrendezésre kerülő időközi országgyűlési képviselő-választásra benyújtható kérelmek. Az időközi választáson azok a választópolgárok voksolhatnak, akik a választókerületben lakcímmel rendelkeznek.

Az időközi választáson a választópolgárok átjelentkezéssel is szavazhatnak, azonban csak a Budapest 11. számú országgyűlési egyéni választókerületében lévő kijelölt szavazókörökbe jelentkezhetnek át. Ezalapján például egy IV. kerületi választópolgár átjelentkezhet a XIII. kerületi kijelölt szavazókörbe, hogy a XIII. kerületben lévő egészségügyi intézményben mozgóurnát is igényelve adja le szavazatát.

külképviseleti névjegyzékbe vétel iránti kérelem sikeres benyújtását követően a választópolgárok Magyarország bármely külképviseletén is leadhatják szavazatukat. Az átjelentkezésre és a külképviseleti névjegyzékbe vételre vonatkozó kérelmek 2025. március 14-én (péntek) 16 óráig nyújthatóak be.

A külképviseleti névjegyzékből való törlési kérelmet 2025. március 19-éig (szerda) lehet benyújtani, míg az átjelentkezési kérelem visszavonására március 21-én (péntek) 10 óráig van lehetőség.

Aki egészségi állapota vagy fogyatékossága, illetve fogva tartása miatt nem tud elmenni szavazni, mozgóurnát kérhet, az erre irányuló kérelem a szavazás napján, vagyis 2025. március 23-án (vasárnap) 12 óráig nyújtható be.

A fogyatékkal élő választópolgárok 2025. március 14-én (péntek) 16 óráig kérhetik Braille-írással ellátott szavazósablon igénylését, valamint március 19-én (szerda) 16 óráig igényelhetik akadálymentes szavazóhelyiség biztosítását.

A kérelmek benyújthatóak elektronikus úton a www.valasztas.hu oldalon, valamint személyesen vagy kézbesítési meghatalmazott útján bármely helyi választási irodában.

Megosztom ismerőseimmel

Megosztás LinkedIn-en
Megosztás E-mail-ben